Известие

Collapse
No announcement yet.

Накладки, лагери или ....?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Накладки, лагери или ....?

    Здравейте колеги,

    Проблемът ми е следния - при Алфа Ромео 156 SprotWagon когато я покарам на дълъг път или път малко повечко в София и от задно дясно колело започва едно непрестанно пищене/стържене. Много силно се чува когато колата си върви по инерция или ускорява. Звука спира при натискане на спирачката.
    Последния път екпериментирах и дръпнах ръчната на най-слабата степен и нямаше шум.
    След дълъг път, когато отида до задните колелета и греят доста.

    В главата са ми следните варианти:
    1. Леко крив диск и неприбрали се докрай бутала на спирачните апарати и когато диска и феродото загреят повечко, това че леко се допират причинява този звук. Ако е това - какво се прави? Раздвижване и смазване на буталцата и евентуално нови накладки с по-меко феродо (текущите са TRW).
    2. Преди доста време сам си смених жилата на ръчната (купих си новите от АХМ). Възможно ли е да има проблем с дължината и ръчната да доближава накладките до диска повече от необходимото? Ако е това - от къде може да се регулира?

    3. Лагери?
    4. Нещо друго

    Благодаря предварително

  • #2
    Разглоби накладките, почисти участъците в които контактуват със спирачния апарат и намажи тези участъци с медна грес (продава се по железариите). Добре е да почистиш и смажеш и водачите.

    Това, което описваш е често срещано явление и на 100% се решава по гореописания начин.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Проблема ти вероятно е износени накладки и ръб на диска. Ръба на диска опира в метала на накладката.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #4
        Колегата ekotronic e прав . Имах същия проблем и си мислех че съм за накладки , но се оказа , че е трябвало само да почистя допирните точки на апарата с накладките. При мен стана само с телена четка без грес.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от joluesh Покажи съобщение
          Колегата ekotronic e прав . Имах същия проблем и си мислех че съм за накладки , но се оказа , че е трябвало само да почистя допирните точки на апарата с накладките. При мен стана само с телена четка без грес.
          И кога се получаваше, като натиснеш педала или като ускоряваш?
          На колегата пищи при вървене, не при спиране.
          Не всички, които се скитат, са изгубени.

          Comment


          • #6
            А бе трябва си раздвижване и на буталото на спирачният апарат.....ecotronic е прав,може и от там да идва при загряване.....да заклинват накладките от гняс...

            ---------- Post added at 21:45 ---------- Previous post was at 21:43 ----------

            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
            И кога се получаваше, като натиснеш педала или като ускоряваш?
            На колегата пищи при вървене, не при спиране.
            Аха така се получава....защото заклинва.....като натиснеш спирачката се губи звука....тук не иде реч за шибани накладки....
            По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
            https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
              А бе трябва си раздвижване и на буталото на спирачният апарат.....ecotronic е прав,може и от там да идва при загряване.....да заклинват накладките от гняс...

              ---------- Post added at 21:45 ---------- Previous post was at 21:43 ----------


              Аха така се получава....защото заклинва.....като натиснеш спирачката се губи звука....тук не иде реч за шибани накладки....
              Те обикновено скърцат при натиснат педал, представи си само в какво състояние са да скърцат в движение килограми ръжда .
              Не всички, които се скитат, са изгубени.

              Comment


              • #8
                Когато свирят само при натиснат педал, вероятно се дължи на калпаво феродо или на износване на диск.
                В този случай мазане с медна грес помага, защото медният прах служи за демпфер и гаси вибрациите.

                Когато свири само при ненатиснат педал и то след като позагреят малко, това явно се дължи на обстоятелството, че накладката не се връща и остава в контакт с диска. Невръщането може да се дължи на клеясали легла, водачи или запекло бутало. В този случай почистване и смазване с медна грес решава проблема. Медната грес, освен да изпълнява ролята на демпфер, предотвратява и по-нататъшно клеясване.

                При мен буталата се движеха идеално, но бяха клеясали накладките в леглата си.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Медната грес се слага да не свири при натискане на педала. Вижте ми темата къде се слага.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                    И кога се получаваше, като натиснеш педала или като ускоряваш?
                    На колегата пищи при вървене, не при спиране.
                    Да точно като при колегата беше и при мен. Свири при ненатиснат педал , при натискане спира да свири.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от joluesh Покажи съобщение
                      Да точно като при колегата беше и при мен. Свири при ненатиснат педал , при натискане спира да свири.
                      Ако дисковете ви имат ръб, то той със сигурност опира в метала на накладката.
                      Вижте ръба на диска дали е излъскан. Ръба към накладката. Който остава след износване на диска. И двата ръба, вътрешния и външния.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #12
                        Моите накладки свиреха в движение и спираха да свирят при натискане на педала. Медната грес реши проблема.

                        А това пък става разбираемо, когато човек разбере какво точно прави медната грес.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          При мен се оправи с разглобяване и почистване.
                          Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999

                          Comment


                          • #14
                            Равносметката при мен се оказа следната, след като оставих колата на майстора:
                            - От малкото ръждица която се е появила тук там, връщането на накладките назад е било почти невъзможно (почистване)
                            - На единия апарат гумичките бяха скъсани (ремонтен комплект)
                            - От дългото каране така, нагряването беше изпекло феродото и то беше започнало да се рони, дисковете също бяха променили цвета си (както каза майстора - отвърнали са се). (нови дискове и накладки)

                            Сега нещата са ок

                            Благодаря за съветите!

                            п.с. за уточнение - при мен спирачките свириха когато не е натиснат педала (просто е имало леко триене и когато загреят и се започва концерта ...)
                            п.с.2. ако се бях усетил по-рано, можеше и да мина по-евтино

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от jv Покажи съобщение
                              Равносметката при мен се оказа следната, след като оставих колата на майстора:
                              - От малкото ръждица която се е появила тук там, връщането на накладките назад е било почти невъзможно (почистване)
                              - На единия апарат гумичките бяха скъсани (ремонтен комплект)
                              - От дългото каране така, нагряването беше изпекло феродото и то беше започнало да се рони, дисковете също бяха променили цвета си (както каза майстора - отвърнали са се). (нови дискове и накладки)

                              Сега нещата са ок

                              Благодаря за съветите!

                              п.с. за уточнение - при мен спирачките свириха когато не е натиснат педала (просто е имало леко триене и когато загреят и се започва концерта ...)
                              п.с.2. ако се бях усетил по-рано, можеше и да мина по-евтино
                              Другото, което дава фира от температурата са главините.
                              sigpic
                              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                              Comment

                              Working...
                              X